Založ si blog

Čosi málo o skúškovom. ..

… na FIT VUT pre potenciálnych uchádzačov.

Akurát dnes som si uvedomil, že nejako mi ten čas rýchlo uteká a polovica letného semestra je už za dverami. Rozvrh som si krásne nastavil tak, že celý môj semester trvá iba 39 vyučovacích dní. Dva nabité dni v týždni mi predsa za 4 dni voľna stoja 🙂 Tiež som si ale uvedomil, že som ešte nenapísal nič o skúškovom, ako som chcel a naznačil v poslednom článku o mojej súčasnej alma mater. Neobjavil som Ameriku, tento článok je skôr pre tých, čo rozmýšľajú o štúdiu na FIT VUT a radi by vedeli, ako to tu chodí.

Tak v prvom rade, maturita bola v porovnaní so skúškovým NIČ. Učenie mi už liezlo krkom, ťažko to porovnať s časom, ktorý som venoval individuálnej príprave na maturu. Ale som rád, že som to napokon zvládol bez ujmy a zbytočných opakovačiek o rok.

Čas na prípravu bol – vianočné sviatky, ale kto by sa učil cez Vianoce, že ano? Okrem toho sme ešte mali aj projekt z Teórie obvodov, ktorý tiež dal čo to zabrať. Predtermíny u nás neboli, celkovo bolo 5 skúšok, každý predmet mal riadny termín a dva opravné. Kto spravil na lepšie ako FX tak opakovať nemohol, aj keď so známkou nebol spokojný.

Prvá skúška bola 5. januára a bola to moja „obľúbená“ IDA alias diskrétna matematika. Po prebrázdení skrípt a chytaní rozumov na facebooku som usúdil, že moje znalosti sú ozaj diskrétne. Skúška ale bola vcelku zvládnuteľná, dačo som vedel, dačo vedeli iní a celkovo mi to presne stačilo na to aby som spravil hneď riadny termín. Síce najtesnejšie ako sa dalo, ale o nič iné mi ani nešlo a človeka to povzbudí. Celkovo sa na výsledky čaká od 1 do 7 dní, záleží od predmetu. Aby som nezabudol, oficiálne bol povolený ťahák, rovnako ako na polsemestrálke, t.j. popísaná A4-ka vlastnými poznámkami.

Druhá skúška boli assemblery. Času od prvej skúšky bolo celkom dosť, tieto dva predmety som sa stihol učiť aj cez „prázdniny“. Od vyšších ročníkov sa sondovalo, čo tam doteraz bolo a čo nikdy nebolo a určite nebude ani teraz. To by sme ale neboli na FITke v akademickom roku 2010/2011 keby sa všetko nezmenilo. Celkovo vypadli zo všetkých skúšok testové otázky a nahradili ich fulltextové, nehovorím že je to negatívum, ale je to proste zmena. Nehovoriac o minimách z niektorých skúšok. Pri skúške s určeným minimom, musíte tú skúšku napísať aspoň na tento počet bodov, inak si ju zopakujete bez ohľadu na to, či ste prekročili celkový minimálny bodový zisk za semester na spravenie predmetu. Ale späť k assemblerom. Všetkých „príjemne“ prekvapila otázka, ktorá sa preberá na poslednej prednáške, ktorú väčšina z nás odignorovala najrôznejšími formami, vrátane absolútnej ignorácie jej slajdov pri príprave na skúšku. Samozrejme, táto otázka sa pred tým nevyskytovala. Vôbec nezávidím budúcim prvákom, pretože je dosť pravdepodobné, že čo sa o rok budú pýtať nás starších, to už vtedy nebude platiť a oni si zlíznu ďalšie zavádzané novinky. Nakoniec však aj teraz pri mne stáli všetci svätí a môj bodový zisk predčil moje očakávania. Hurá ďalej!

Treťou skúškou boli Základy programovania. Skúška zvládnuteľná, v podstate žiadne zákernosti, dačo z teórie a programovať aj na papier, analytické myslenie. Ale akosi mi nevydalo a ušlo mi to o jeden bod. Reklamácia prebehla neúspešne tak ma čakal prvý opravný termín. Medzitým ma ešte čakali dva riadne termíny z iných predmetov, ale preruším nachvíľu chronologickú niť. Prvý opravný termín bol o dosť hardcore ale zadarilo sa. Tí, čo absolvovali aj druhý opravný termín, tvrdili, že prvý opravný bol najťažší zo všetkých troch termínov preto som aspoň trochu hrdý, že (hoci opäť tesne) som spravil.

Ďalej ma čakala všetkými obávaná skúška z Úvodu do softwarového inžinierstva. Pán prodekan a prednášajúci zároveň, bol taký dobrý a cez vianočné sviatky zverejnil študijnú oporu, v ktorej sa zmohol aspoň na doplnenie úvodnej časti, v ktorej píše že opäť nemal čas oporu aktualizovať a využitie opory ako jediného študijného materiálu k spraveniu skúšky stačiť nebude. Radosť čítať… Toto je dosť teoretický predmet, s manažérskymi prvkami a hoci s miernou dávkou sebazaprenia priznávam, že aj zaujímavý. Príprava dala dosť zabrať, nechcel som patriť medzi tých, čo tvoria každoročné štatistiky nezanedbateľného percenta neúspešných študentov. Skúška bola podľa očakávania náročná a ušla mi o dva body… Tesnotky sú proste moja špecialita 🙂 Po ďalšej neúspešnej reklamácii som sa začal pripravovať na opravný termín veriac, že tento krát sa to podarí. Ťažko zhodnotiť či bol ťažší alebo rovnaký (ľahší určite nie). Skúška mala ale dve časti, každú hodnotil jeden vyučujúci. Z praktickej  časti som v opravnom termíne získal menej bodov ako na riadnom, čo ma nepríjemne prekvapilo ale potešila teória, ktorá sa mi ozaj podarila a tak ma zachránila. Iba pre zaujímavosť, celkovo prospelo z tohto predmetu 455 ľudí a o rok si ho zopakuje (či už kvôli nesplneniu podmienok na zápočet alebo nespravenie ani jedného termínu skúšky) 361 ľudí! Zaujímavé čísla, čo poviete…

Nakoniec tu máme Teóriu obvodov. Toto bola ozaj komédia… Posledné štyri alebo aj viac rokov sa zadania skúšky opakovali, resp. menili iba minimálne. Ako som však už naznačil, píše sa nová doba na FIT a tak sa stalo, že na riadnom termíne neprospelo vyše 500 ľudí. Ale keďže teória obvodov sa v priebehu týždňa nezmenila, po prvom opravnom termíne na tom bola väčšina (vrátane mňa) podstatne lepšie.

To bolo moje prvé skúškové, s ktorým sa v mojom živote doteraz ešte nič nedalo porovnať. Mám to za sebou a to je hlavné. Gratulácia tým, čo to dotiahli až na prospechové štipko aj keď vám asi mimo pôdy fakulty ťažko podám ruku osobne… Ja so svojou zbierkou písmeniek C, D, E a celkovým priemerom 2,63 sa zaraďujem medzi normálnu väčšinu na tejto fakulte. Keď sa na to pozriem spätne a porovnávam, je pravda že som možno prípravu trochu odflákol , alebo lepšie povedané, venoval jej menej času ako ostatní čo som s nimi počas skúškového komunikoval. Vypomstilo sa mi to v podobe troch opravných predmetov. Tiež konštatujem, že na riadny termín som urobil predmety, ktoré som najmenej očakával ale zároveň som im aj venoval najviac času vďaka voľnu počas sviatkov. Už len z počutia by som niektoré skúšky nechcel opakovať. Na záver dve rady: choďte na skúšku aj keď si myslíte že ju nedáte a druhá rada: majte oči otvorené 😉

P.S.:
Začínam chápať rozdiel medzi vysokou a základnou školou. Na ZŠ bol frajer ten, čo mohol ísť spať 22:30 po futbale. Na VŠ je frajer ten, čo 22:30 už spí 🙂 Je práve 1:40 keď píšem tento riadok, dobrú noc…

Znovu druhákom #1

01.02.2012

Tak aby som dobehol zameškané, doplním aj niečo o treťom semestri. Ten mám chvalabohu úspešne za sebou a dojmy z neho sú najčerstvejšie takže poďme na to. Týždeň začínal o 7:00 prednáškou z predmetu s jednoduchým názvom Algorimty. Profesor Honzík má svojský spôsob prednášania, ktorý som ale ja veľmi neocenil. Vstávať sa mi jednoducho nechcelo a preberaná [...]

Znovu prvákom #5

31.01.2012

Dostal som pár mailov od čitateľov mojich príspevkov na blogu a milo ma prekvapili, aspoň kvôli nim to malo všetko zmysel. Napriek tomu som už dlho nič o mojej alma mater nenapísal, čo sa chystám na nasledujúcich riadkoch zmeniť. Pôvodne som chcel druhý semester spomenúť len v skratke ako úvod k tretiemu, pretože som si veľa z neho nepamätal ale všetko sa mi [...]

Život v mafiánskom trojuholníku

25.03.2011

Alebo som to mal skôr nazvať „život v bezpečnom meste“? Každopádne, obidve pomenovania sa vzťahujú na miesto, kde žijem. Kedysi, a nebolo to až tak dávno, som na otázku „odkiaľ si“ odpovedal nejako takto: „Sereď, to je pri Trnave“. Dnes už tú druhú časť netreba často dodávať. Všetci nás poznajú. Nie pre na celom Slovensku i v [...]

Rakva / Rakvy / Cintorín / Pohreb /

Nadúmrtnosť po troch rokoch klesla takmer na nulu, podpísali sa pod to dva hlavné faktory

28.03.2024 09:50

Počet zomretých vlani klesol v porovnaní s rokom 2022 vo všetkých krajoch Slovenska.

Štefan Harabin

Harabin vyzval ľudí, aby išli voliť. Svoj hlas dá Pellegrinimu

28.03.2024 09:00

Podľa Harabina sa Pellegrini prihlásil k častiam programu, ktorý presadzoval v prvom kole.

Vladimir Putin

Rusko nezaútočí na Pobaltie, Poľsko či Česko, je to úplný nezmysel, ide len o strašenie ľudí, tvrdí Putin

28.03.2024 08:00, aktualizované: 08:28

"Voči týmto štátom nemáme žiadne agresívne úmysly," povedal ruský prezident.

Joe Lieberman

Zomrel Joe Lieberman, bývalý demokratický senátor a kandidát na viceprezidenta

28.03.2024 07:42

Vo veku 82 rokov zomrel dlhoročný americký senátor a vplyvná, hoci kontroverzná osoba v rámci Demokratickej strany.

astyq

Niečo málo z mojich postrehov, hlavne z môjho terajšieho pôsobiska - Brna. To len aby mi hlava nepraskla z toľkých myšlienok...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 9
Celková čítanosť: 19372x
Priemerná čítanosť článkov: 2152x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy