Založ si blog

Znovu prvákom #4

Tak týmto dňom už môžem definitívne povedať, že prvý semester som prežil. Či sa dostanem do ďalšieho uvidíme po januári. Pred sebou mám, nazvime to „prázdniny“, kedy by som sa mal pripraviť na skúšky. Teda žiadne dobré vyhliadky na nasledujúce dni…

V tomto dieli som chcel dať dokopy pár postrehov, čo nosím ešte v hlave a nehodili sa tematicky do predchádzajúcich dielov.

Medzi predmetmi som zabudol spomenúť telesnú. Tá však nie je povinná a ani za ňu nie sú žiadne kredity. Na výber je však obrovské množstvo športov, o existencii niektorých som dovtedy ani netušil. Väčšina, až na pár výnimiek je neplatená. Tiež sa na ne prihlasuje elektronicky a keďže jednotlivé športy sú kapacitne obmedzené, tiež platí kto skôr príde, ten skôr melie. Na kolejích sú aj pinpongové stoly, tam sme pár hodín strávili ešte začiatkom semestra, kým sme sa stíhali nudiť.

Nejaké športoviská sú aj priamo v areáli kolejí. Celkovo je ten náš areál celkom dobre vybavený. Sú tu dve menzy, jedna kaviareň, bankomat, holič, potraviny, trafika, press centrum, kino aj vysokoškolský klub, rozumej pub, bar a pod. To len tak stručne o našich kolejích, možností kde bývať a stravovať sa je vrámci VUT samozrejme viac. V menzách je na výber niekoľko jedál, nápojov i príloh na prijateľné študentské ceny, jedlo si môžete nechať aj zabaliť. Akurát tie potraviny u nás sú také neštudentské. Dostali prislúchajúcu prezývku „U žida“, jej pôvod je snáď zrejmý.

Ako som už spomenul, koncom septembra a v októbri sme sa ešte stíhali aj nudiť. Veru, zlatý október. Blížil sa však termín odovzdania prvého projektu z programovania v Céčku. Ani sme sa nenazdali, prišiel november a s ním prvé písomky – polsemestrálky. A odvtedy sa to už len sypalo. Dokončil som jeden projekt, hneď som sa mohol pustiť do ďalšieho. Doby medzi termínmi odovzdania sa postupne skracovali a do toho sa miešali aj iné predmety. Kvôli programovaniu projektov som však celý semester nevidel ani jedny skriptá, na učenie proste nebol čas. Tak som začal ponocovať. Osobne sa mi cez noc pracovalo celkom fajn a čoskoro som si zvykol. Rozvrh som mal väčšinu týždňa tak, že som čo-to mohol dospať aj cez deň doobeda. Aj káva mi zachutila, a to som nemal vo zvyku ju piť. Postupne to však začínalo byť horšie a horšie. Spolubývajúci vstával do školy a ja som si líhal nadránom spať. Môj denný režim bol úplne posunutý a začalo sa to prejavovať aj fyzicky. Jeden deň som dokonca prespal denné svetlo… To je však len môj prípad, nie je to syndróm FIT-áka. Všeobecne však FIT-áci majú roboty až nad hlavu a je na každom jednotlivcovi, ako a kedy sa s tým množstvom vysporiada.

Na záver taká malá úvaha. Premýšľal som, či je pre mňa na tejto škole výhodou, že som prišiel z gympla. Po zvážení viacerých kritérii, je však moja odpoveď negatívna. Jedinú výhodu mal gymplák pri výberovom konaní, tým myslím, že prijímací test resp. SCIO bol pre neho zvládnuteľnejší. Tým to asi končí… Jasné, že v mojom prípade mi znalosť PASCALu z gympla výrazne pomohla, ale to nie je až taký štandard gymnázií. Absolventi elektrotechnických škôl sú na tom pomerne slušne v prvom semestri vďaka predmetom, ktoré sa kvôli povahe gymnázia, poskytujúceho všeobecné vzdelanie, jednoducho nevyučujú. Rozdiely kto z akej školy prišiel sa tak rýchlo zotierajú. Nie je ťažké sa na túto fakultu dostať, ťažké je sa tu udržať…

Ešte jeden postreh ma napadol – slovenčina. S tou tu nie sú absolútne žiadne problémy. Údajne tretinu našej fakulty tvoria Slováci. Doteraz som sa nestretol s nejakou nevraživosťou a vôbec sa necítim, že by som študoval v zahraničí.
Hmm tak ešte jedna myšlienka 🙂 snáď som ešte o tom nepísal. O pár dní tu máme deň otvorených dverí (14.1.). Samozrejme každá škola sa snaží prezentovať čo najlepšie. Tá naša škola o sebe tvrdí že je prestížna a neviem ešte aká. Ak sa na tomto DOD zúčastníte, možno jedno malé-veľké wow zanecháte na tom, keď vám povedia že prednášky sú zaznamenávané a môžete si ich kedykoľvek stiahnuť a pozrieť zo záznamu, alebo dokonca že môžete pozerať streamované prednášky z pohodlia domácej postele. Lož!!! Ak by som nemal skúšky, tak v ten deň stojím pred dverami a rozdávam letáky o tom ako to naozaj je. Realita je taká, že doteraz boli sprístupnené prednášky len z jedného predmetu v celkom obstojnom množstve a z druhého predmetu sú to až dve prednášky! A na stream rovno zabudnite… Toto je problém, ktorý páli všetkých študentov tejto fakulty pretože snažiť sa zmeniť názor vedenia fakulty je boj proti veterným mlynom. Hlavne so súčasným vedením ako som za tento semester pochopil a zrejme to bude horšie… No uvidíme.

To je už asi naozaj všetko, čo som mohol po prvom semestri napísať. Už len teda spraviť skúšky, o dojmy sa potom podelím.

Znovu druhákom #1

01.02.2012

Tak aby som dobehol zameškané, doplním aj niečo o treťom semestri. Ten mám chvalabohu úspešne za sebou a dojmy z neho sú najčerstvejšie takže poďme na to. Týždeň začínal o 7:00 prednáškou z predmetu s jednoduchým názvom Algorimty. Profesor Honzík má svojský spôsob prednášania, ktorý som ale ja veľmi neocenil. Vstávať sa mi jednoducho nechcelo a preberaná [...]

Znovu prvákom #5

31.01.2012

Dostal som pár mailov od čitateľov mojich príspevkov na blogu a milo ma prekvapili, aspoň kvôli nim to malo všetko zmysel. Napriek tomu som už dlho nič o mojej alma mater nenapísal, čo sa chystám na nasledujúcich riadkoch zmeniť. Pôvodne som chcel druhý semester spomenúť len v skratke ako úvod k tretiemu, pretože som si veľa z neho nepamätal ale všetko sa mi [...]

Život v mafiánskom trojuholníku

25.03.2011

Alebo som to mal skôr nazvať „život v bezpečnom meste“? Každopádne, obidve pomenovania sa vzťahujú na miesto, kde žijem. Kedysi, a nebolo to až tak dávno, som na otázku „odkiaľ si“ odpovedal nejako takto: „Sereď, to je pri Trnave“. Dnes už tú druhú časť netreba často dodávať. Všetci nás poznajú. Nie pre na celom Slovensku i v [...]

fajčenie, fajčiar, závislosť

Koniec s fajčením? Británia chce zakázať predaj cigariet

18.04.2024 08:00

Krajina rozhoduje o najprísnejšom protifajčiarskom zákone v Európe. Ak prejde, Briti, ktorí sa narodili po 1. januári 2009, si už tabakové výrobky v obchode nekúpia.

Explainer Middle East Armed Groups

Izrael zvažoval odvetný útok na Irán, ale odložil ho. Už dvakrát. EÚ uvalí nové sankcie

18.04.2024 07:02, aktualizované: 07:37

Izrael sa zaviazal, že na iránsky útok odpovie. Jeho hlavný západný spojenec - USA - však s takýmto postupom nesúhlasí.

Tatranský národný park (TANAP)

Vysoké Tatry zavreli pre horolezcov. Tí nesúhlasia a chcú zmeniť návštevný poriadok

18.04.2024 07:00

Vo Vysokých Tatrách platí až do konca mája jarná uzávera pre horolezcov aj skialpinistov.

vojna na Ukrajiny, Černihiv

ONLINE: Rutte: Niektoré štáty sedia na hromadách Patriotov. Kúpme ich pre Ukrajinu

18.04.2024 06:00, aktualizované: 10:22

EÚ by mala Ukrajine urgentne poskytnúť protivzdušnú obranu a urýchliť a zintenzívniť vojenskú pomoc vrátane delostreleckých nábojov a rakiet.

astyq

Niečo málo z mojich postrehov, hlavne z môjho terajšieho pôsobiska - Brna. To len aby mi hlava nepraskla z toľkých myšlienok...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 9
Celková čítanosť: 19424x
Priemerná čítanosť článkov: 2158x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy