Založ si blog

127 hodín

Po skúške to chcelo nejaký relax a film je k tomu priam stvorený. V zálohe ich mám niekoľko ale akosi sa mi dve hodiny zdali veľa. Kamoš mal ale na facebooku status o akomsi filme s celkom dobrým hodnotením, pri ktorom ale on zaspával. Tak sa na to pozrime, 127 hodín, rok 2010 a hodnotenie 83% (csfd.cz). Názory filmových „tiežkritikov“ som ani nečítal, niekedy ozaj škoda reči. A sympatická dĺžka cca 90 min, večerný program je hotový.

Nechcem sa púšťať do recenzovania filmu, ale myslím, svoje hodnotenie si zaslúži. Je to akási poviedka zobrazujúca skutočný príbeh Arona Ralstona. Pravdepodobne ste toto meno nikdy nepočuli a ak si plánujete tento film pozrieť, tak ho ani negooglite. Aron si chodí vo voľnom čase vyvetrať hlavu do prírody, medzi skaly, ktoré sú jeho druhým domovom. Úzkymi kaňonmi prechádza akoby cez ne denne chodil do práce, nejeden klaustrofobik by zaplakal. O svojich cestách mimo mestskú realitu všedného dňa nedáva nikomu vedieť, čo sa mu jedného dňa mohlo stať osudným. V kaňone Blue John mu predlaktie zostane zakliesnené medzi spadnutým balvanom a stenou kaňonu. Začína sa jeho 127 hodín trvajúci boj o život, kde mu je jediným spoločníkom krkavec, ktorý každé ráno kontroluje nádejnú poživeň. Zúfalý boj môže mať niekoľko scenárov a každý si praje, aby nemuselo dôjsť k tomu najhoršiemu. Môže mať tento film vôbec happy-end?

Pri každom pokuse pohnúť tým prekliatym kameňom som stláčal a naťahoval kábel od slúchadiel. Kamera tu má svojský štýl vďaka ktorej si Aronovu one-man show pozriete z každého detailu. Scenár ktorý by nevymyslel ani Bear Grylls, toto je skutočný príbeh. Aký silný je pud sebazáchovy, kedy je čas zmieriť sa s neodvratným?

Určite odporúčam pozrieť. A nabudúce, keď pôjdete niekam, dajte o tom niekomu vedieť…

Znovu druhákom #1

01.02.2012

Tak aby som dobehol zameškané, doplním aj niečo o treťom semestri. Ten mám chvalabohu úspešne za sebou a dojmy z neho sú najčerstvejšie takže poďme na to. Týždeň začínal o 7:00 prednáškou z predmetu s jednoduchým názvom Algorimty. Profesor Honzík má svojský spôsob prednášania, ktorý som ale ja veľmi neocenil. Vstávať sa mi jednoducho nechcelo a preberaná [...]

Znovu prvákom #5

31.01.2012

Dostal som pár mailov od čitateľov mojich príspevkov na blogu a milo ma prekvapili, aspoň kvôli nim to malo všetko zmysel. Napriek tomu som už dlho nič o mojej alma mater nenapísal, čo sa chystám na nasledujúcich riadkoch zmeniť. Pôvodne som chcel druhý semester spomenúť len v skratke ako úvod k tretiemu, pretože som si veľa z neho nepamätal ale všetko sa mi [...]

Život v mafiánskom trojuholníku

25.03.2011

Alebo som to mal skôr nazvať „život v bezpečnom meste“? Každopádne, obidve pomenovania sa vzťahujú na miesto, kde žijem. Kedysi, a nebolo to až tak dávno, som na otázku „odkiaľ si“ odpovedal nejako takto: „Sereď, to je pri Trnave“. Dnes už tú druhú časť netreba často dodávať. Všetci nás poznajú. Nie pre na celom Slovensku i v [...]

Fico

Premiér vyzval predsedu Najvyššieho súdu, aby poskytol informácie o prerozdeľovaní spisov

24.04.2024 16:51

Podľa Fica je podozrivé, že v minulosti všetky najcitlivejšie veci, v ktorých sa rozhodovalo o opravných prostriedkoch, pripadali senátu 5T sudcu Juraja Klimenta.

Rusko, Ukrajina, vojna, konflikt, Donbas

Omilostení zločinci páchajú v Rusku zverstvá. Brutálne vraždy a znásilnenia veteránov z frontu otriasli krajinou

24.04.2024 16:17

Bývalý vojak svoju obeť najskôr uškrtil a potom rozrezal jej telo na menšie časti, ktoré natlačil do dvojice kufrov. Ďalší brutálne zavraždil a znásilnil penzistku.

súdna rada výbor

Výbor odobril odvolanie členov súdnej rady, Mazák a Majerník to odmietajú

24.04.2024 15:20

Koaliční poslanci odvolávanie odôvodňujú stratou dôvery a pochybnosťami o svedomitom výkone právomocí členov.

medveď

V okolí obce Košická Belá sa vodičovi pred autom zjavil medveď

24.04.2024 14:52

Polícia vyzýva na ostražitosť a opatrnosť.

astyq

Niečo málo z mojich postrehov, hlavne z môjho terajšieho pôsobiska - Brna. To len aby mi hlava nepraskla z toľkých myšlienok...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 9
Celková čítanosť: 19442x
Priemerná čítanosť článkov: 2160x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy