Založ si blog

Znovu prvákom #2

… alebo ako som prežil prvý semester na FIT.

V prvom dieli som písal ako som sa dostal na FIT, teraz sa pozrieme na prvé týždne v Brne.

Zimný semester začínal 20. septembra, čiže som mal úžasne dlhé prázdniny. Ako sa blížil tento dátum, tešil som sa čím ďalej, tým viac. Mojím prechodným domovom sa mal stať internát (po česky kolej) v Brne. Prihlasovanie na kolej začínalo niekedy v lete, samozrejme elektronicky.

Na chvíľu odbočím od koleje. Na tejto škole vôbec všetko prebieha elektronickou formou, počnúc už samotnou prihláškou na štúdium. Poviete si, dnes nič výnimočné, veď každá škola už dnes umožňuje e-prihlášku. Ha! Tiež som si myslel. Moja druhá prihláška bola na FIIT STU v Bratislave. Samozrejme e-prihláška. ALE! K tomu som musel poslať poštou aj vytlačenú prihlášku, životopis a čestné prehlásenie. Význam a výhody e-prihlášky sa tak zredukovali na minimum a ja som sa mohol akurát tak škrabať na hlave. Na FIT VUT zabudnite na indexy a státie v rade, tu sme v 21. storočí. Naspäť ku kolejím.

Takže to prihlasovanie kolejí. Na výber bolo hneď niekoľko kolejí, ja som na odporúčanie zvolil Koleje Pod Palackého vrchem (PPV). Na kolejích sú obvykle rozdielne zariadené izby. Kto si chce chytiť vybraný flek, musí byť online na prihlasovanie hneď v prvú sekundu začiatku prihlasovania. Nepreháňam. Tamojší server je v tejto dobe značne zaťažený a spomalený, pretože každý sa snaží prihlásiť na kolej, blok a izbu, ktoré si vybral. Kto príde hoci aj o 5 minút neskôr, vyberá už zo zvyškov. Ja som mal šťastie, mal som už dopredu vybraných aj spolubývajúcich, takže som jednému prenechal aj moje prihlásenie, pretože v tom čase som nemohol byť na nete. Ubytko už teda bolo, ešte vybaviť pár formalít a pohodička.

September sa pomaly prehupol do druhej polovice, ja som zbalil kufre a konečne odcestoval do Brna. Bola nedeľa a na druhý deň to začalo. Rozvrh už bol známy v lete, chcelo to trochu času kým som sa v ňom vedel orientovať. Prvákov bolo niečo cez 700 a sme rozdelení do dvoch veľkých skupín, ktoré majú odlišný rozvrh – prvá a druhá polka abecedy. Ďalej sme delení ešte na menšie skupiny cca po 25-30 ľuďoch, to je na určité predmety ako cvičenia a labáky. Povinných predmetov je 5, môžete chodiť na prednášky, numerické/laboratórne cvičenia a demonštračné cvičenia. Použil som slovo „môžete“, a to celkom oprávnene. Povinné tu nie je takmer NIČ, sme predsa dospelí ludia, vysokoškoláci, rozhodujeme sa sami. To je veľmi veľký rozdiel oproti strednej škole, na ktorý sa zo začiatku ťažšie zvyká. Nikto vám nič nepovie, kam a kedy musíte ísť, čo si máte zapísať a pod. Časom zistíte sami, na ktoré hodiny chodiť budete a na ktoré nie. Dôležité je tiež naučiť sa pracovať a orientovať sa v informačnom systéme, v ktorom nájdete všetky potrebné informácie. Na toto všetko si zvykáte prvé dni, týždne.

Je dobré si nájsť zo začiatku nejakých kamošov prípadne poznať už dopredu nejakých ľudí. Viac hláv, viac rozumu a keď ani to nie, aspoň je s kým pokecať a skočiť na pivo. V auguste prebieha na škole akcia s názvom Vuťákoviny. Nezúčastnil som sa jej, ale ide o akúsi zoznamovaciu akciu pre budúcich prvákov a vraj to bolo celkom dobré. Ak teda dopredu nikoho nepoznáte, kto ide tiež na FIT, nie je odveci tam zájsť. Nenechajte sa vystrašiť týpkami, čo pri predstavení samého seba na Vuťákovinách, vymenujú zoznam programovacích jazykov, ktoré ovládajú a o ktorých ste možno doteraz ani nepočuli 🙂 Aj takí sa tu nájdu, mám pre nich pomenovanie, ktoré si nechám pre seba…

Ono znalosť nejakého programovacieho jazyka vôbec nie je na škodu, ale nie je to nevyhnutné. Sú tu aj takí, čo do septembra programovali maximálne mikrovlnku na dve minúty. Neviem ako sa im síce darí, ale dá sa to zvládnuť. Ja som prišiel som znalosťou Pascalu z gympla a zatial to zvládam. Síce som sa zaprisahal, že cez leto sa naučím aspoň základy Céčka, ale skutek utek 🙂 Na Céčko inak odporúčam Učebnicu jazyka C od P. Herouta, je ho plná fakultná knižnica ale nezaškodí mať už vopred svoj výtlačok. Čo je viac-menej nevyhnutné, je znalosť angličtiny. V prvom semestri angličtina nie je, tá je až v druhom, v prvom sa robí len rozraďovací test z pohodlia domova. Avšak dosť študijných materiálov ale aj stránok venujúcich sa programovaniu alebo čokoľvek inému, čo ku štúdiu potrebovať budete, je písaných v angličtine takže sa bez nej nepohnete. Chýbajúcu výuku angliny si môžete kompenzovať konverzáciou s erazmákmi (zahraniční študenti), ktorých je tu dosť. Určite ich neprehliadnete, pohybujú sa v skupinách a sú dosť hluční.

Zatiaľ to znie celkom v pohode, že? No to tie prvé týždne aj sú. Napísal som už toho dosť, v ďalšom dieli napíšem niečo o samotných predmetoch bez ružových okuliarov.

Znovu druhákom #1

01.02.2012

Tak aby som dobehol zameškané, doplním aj niečo o treťom semestri. Ten mám chvalabohu úspešne za sebou a dojmy z neho sú najčerstvejšie takže poďme na to. Týždeň začínal o 7:00 prednáškou z predmetu s jednoduchým názvom Algorimty. Profesor Honzík má svojský spôsob prednášania, ktorý som ale ja veľmi neocenil. Vstávať sa mi jednoducho nechcelo a preberaná [...]

Znovu prvákom #5

31.01.2012

Dostal som pár mailov od čitateľov mojich príspevkov na blogu a milo ma prekvapili, aspoň kvôli nim to malo všetko zmysel. Napriek tomu som už dlho nič o mojej alma mater nenapísal, čo sa chystám na nasledujúcich riadkoch zmeniť. Pôvodne som chcel druhý semester spomenúť len v skratke ako úvod k tretiemu, pretože som si veľa z neho nepamätal ale všetko sa mi [...]

Život v mafiánskom trojuholníku

25.03.2011

Alebo som to mal skôr nazvať „život v bezpečnom meste“? Každopádne, obidve pomenovania sa vzťahujú na miesto, kde žijem. Kedysi, a nebolo to až tak dávno, som na otázku „odkiaľ si“ odpovedal nejako takto: „Sereď, to je pri Trnave“. Dnes už tú druhú časť netreba často dodávať. Všetci nás poznajú. Nie pre na celom Slovensku i v [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

astyq

Niečo málo z mojich postrehov, hlavne z môjho terajšieho pôsobiska - Brna. To len aby mi hlava nepraskla z toľkých myšlienok...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 9
Celková čítanosť: 19448x
Priemerná čítanosť článkov: 2161x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy