Založ si blog

Znovu prvákom #1

… alebo ako som prežil prvý semester na Fakulte informačných technológii (FIT).

Tento článok som pôvodne chcel napísať, keď sa dostanem do druhého ročníka. Ale píšem ho už teraz, hoci sa prvý semester ešte ani úplne neskončil. Dôvodov je niekoľko. Neviem ako rýchlo sa dostane tento článok do výsledkov vyhľadávania google a spol. ale záujemcovi o štúdium na FIT VUT môže pomôcť pri vytváraní si názoru na túto školu počas nasledujúcich týždňov, ktoré zostávajú do ukončenia posielania prihlášok. Ďalším dôvodom je aj to, že sa mi myšlienky na tento článok v hlave množili už niekoľko dní a zachcelo sa mi ich konečne vyventilovať. Asi toľko… nehľadajte tu odporúčanie či ísť alebo neísť na FIT, je to čisto len môj pohlaď na vec.

Čo teda tá pekná skratka FIT znamená som už vysvetlil vyššie, VUT je Vysoké učení technické v Brne. Ak uvažujete o štúdiu informatiky, tak ste o tejto škole už určite počuli a možno zvažujete štúdium na nej. Je to najmladšia fakulta na VUT a hovorí sa tiež, že velice prestížna, ale o tom možno neskôr. O tom ako škola vyzerá a pod. tu písať nebudem, na to sú oficiálne stránky školy, príp. Deň otvorených dverí.

Kde teda začať? Asi od piky, ako som sa teda na túto školu dostal. Najschodnejšie cesty boli (sú) dve. Tou prvou bolo napísanie Národných srovnávacích skúšiek, ktoré organizuje spoločnosť SCIO. Pre viac info si vygoogli „scio“. Na FIT uznávali skúšku z matiky alebo všeobecného prehladu, či ako sa tomu hovorí. Musel som dosiahnuť určitý percentil, a po dosiahnutí stanovenej hranice a vyššie som mal odpustené prijímacie skúšky. Teda konkrétne ja som nemal, lebo sa mi to ani na druhý krát nepodarilo 🙂 A to mi na druhý pokus chýbalo 0,25 boda do stanovenej hranice… Testy z matiky neboli zrovna najľahšie, vyžadujú si kvalitnú prípravu ale aj tá mi bola na nič, keď som nevedel čo je „koroptev“ 😀 Proste zadania úloh sú v češtine, a objavilo sa tam aj toto slovo, ktoré bolo pre pochopenie úlohy tiež dôležité. Ale nehľadajte tam nejaký matematický pojem, je to praobyčajná prepelica… Treba teda ovládať aspoň základné české pojmy ako sudý, lichý, tečna a pod. Nie je to však moja výhovorka, proste sa nezadarilo.

Zostala mi teda druhá možnosť, a tou boli prijímacie skúšky. Test bol iba z matiky a úlohy sa značne líšili od scia. Na nete sa však dajú zohnať testy z minulých rokov a zadania sa veľmi podobajú, takže sa dá na ne dobre pripraviť. Myslím, že prijímací test bol oveľa jednoduchší ako to scio, takže nie je dôvod vešať hlavu pri neúspechu v prvej variante. Jedinými výhodami scia bolo to, že ste mali viacej pokusov (samozrejme za každý sa platí) a že v prípade úspechu ste už mali prakticky pred maturitou isté že ste prijatí na VŠ za podmienky, že zmaturujete.

Toľko na začiatok.

Znovu druhákom #1

01.02.2012

Tak aby som dobehol zameškané, doplním aj niečo o treťom semestri. Ten mám chvalabohu úspešne za sebou a dojmy z neho sú najčerstvejšie takže poďme na to. Týždeň začínal o 7:00 prednáškou z predmetu s jednoduchým názvom Algorimty. Profesor Honzík má svojský spôsob prednášania, ktorý som ale ja veľmi neocenil. Vstávať sa mi jednoducho nechcelo a preberaná [...]

Znovu prvákom #5

31.01.2012

Dostal som pár mailov od čitateľov mojich príspevkov na blogu a milo ma prekvapili, aspoň kvôli nim to malo všetko zmysel. Napriek tomu som už dlho nič o mojej alma mater nenapísal, čo sa chystám na nasledujúcich riadkoch zmeniť. Pôvodne som chcel druhý semester spomenúť len v skratke ako úvod k tretiemu, pretože som si veľa z neho nepamätal ale všetko sa mi [...]

Život v mafiánskom trojuholníku

25.03.2011

Alebo som to mal skôr nazvať „život v bezpečnom meste“? Každopádne, obidve pomenovania sa vzťahujú na miesto, kde žijem. Kedysi, a nebolo to až tak dávno, som na otázku „odkiaľ si“ odpovedal nejako takto: „Sereď, to je pri Trnave“. Dnes už tú druhú časť netreba často dodávať. Všetci nás poznajú. Nie pre na celom Slovensku i v [...]

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10

Evakuovať museli 50 ľudí.

Putin

Rutte: Vyšetrovanie ruskej propagandistickej siete je veľmi znepokojujúce

29.03.2024 12:54, aktualizované: 13:58

Činnosť proruskej špionážnej siete vyšetruje poľská kontrarozviedka a tiež belgické či české spravodajské služby.

forró, fico, galanta

Tlačila na Forróa vláda? Člen predsedníctva Aliancie: Pellegriniho podporil len predseda, stretnutie s Korčokom zrušil svojvoľne

29.03.2024 12:00

Szabolcs Mózes pre Pravdu uviedol, že ich rozhodnutie Krisztiána Forróa zaskočilo.

Jaroslav Naď

Naď: Najväčšou výzvou pre NATO bude odolať dezinformačným útokom

29.03.2024 11:47

Podľahnutie premysleným kampaniam, na ktoré je podľa štatistík Slovensko náchylné, môže podľa Naďa oslabiť celkovú dôveru v NATO a Alianciu samotnú.

astyq

Niečo málo z mojich postrehov, hlavne z môjho terajšieho pôsobiska - Brna. To len aby mi hlava nepraskla z toľkých myšlienok...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 9
Celková čítanosť: 19380x
Priemerná čítanosť článkov: 2153x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy